Organizacja wiodąca: Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii
- 24 godziny międzynarodowego szkolenia kadry konsorcjum w zakresie cyfryzacji edukacji akademickiej – program i szkolenie pilotażowe
- 12 godzin szkolenia międzynarodowego - on-line dla kadry konsorcjum w zakresie cyfryzacji edukacji akademickiej
- 10 godzin wewnętrznych szkoleń w każdej instytucji konsorcjum, na temat tworzenia cyfrowych narzędzi i pomocy dydaktycznych
- Przeszkolenie minimum 20 uczestników konsorcjum
Podniesienie kompetencji cyfrowych i umiejętności adaptowania istniejących materiałów dydaktycznych dostosowanych do edukacji zdalnej lub tworzenie nowych było głównym celem projektu oraz najważniejszą potrzebą edukacyjną przed jaką stanęli wykładowcy akademiccy, zmuszeni sytuacją pandemiczną do przejścia na nauczanie zdalne. Grupami docelowymi tego rezultatu byli uczestnicy konsorcjum. Pośrednimi grupami w przyszłości będą także akademiccy nauczycieli spoza konsorcjum, który będą chcieli skorzystać z dorobku projektu. Elementy innowacyjne - to nowatorskie szkolenia, nowe nieistniejące jeszcze pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć jakie powstaną podczas szkoleń. To także programy szkoleń cyfryzacyjnych, które są dopasowane do konkretnej grupy odbiorców. Jednakże obok rezultatów namacalnych w postaci programów szkolenia i powstałych pomocy dydaktycznych, najważniejszym rezultatem będzie ten niematerialny w postaci wzrostu kompetencji uczestników szkoleń i podniesieniu poziomu dopasowania ich kompetencji do potrzeb edukacyjnych, wynikających z konieczności pracy on-line. Realizacja tego rezultatu ma wpływ na podniesienie jakości nauczania w instytucjach partnerskich, poszerzenie oferty edukacyjnej, zwiększenie komfortu pracy wykładowców, podniesienie motywacji do uczenia się u studentów, jak również przeciwdziałanie poczuciu nieadekwatności oraz zaburzenia motywacji do pracy i wypalenia zawodowego wykładowców. Rezultat jest opisany i udostępniony online w formule open access. Będzie mógł po niewielkich adaptacjach być wykorzystany przez inne instytucje edukacyjne i osoby nim zainteresowane. Rezultat jest dostępny w języku angielskim.
więcej o Organizacja wiodąca: Wyższa Szkoła Turystyki i EkologiiOrganizacja wiodąca: Uniwersytet Jagielloński
- 1 międzynarodowy program studiów dla specjalności programu studiów pt: „Ekspert do spraw polityki bezpieczeństwa oraz współpracy w basenie Morza Śródziemnego”
Międzynarodowy program studiów dla modułu edukacyjnego na specjalności „Ekspert do spraw polityki bezpieczeństwa oraz współpracy w basenie Morza Śródziemnego” jest tłem realizowania głównego celu projektu jakim jest podniesienie kompetencji cyfrowych kadry akademickiej. Jednakże, ponieważ temat nowego modułu studiów okazał atrakcyjny dla wszystkich instytucji partnerskich, liczymy na to, że stanie się motorem motywacyjnym do zmierzenia się z koniecznością cyfryzacji procesu nauczania oraz wytwarzania narzędzie i pomocy dydaktycznych do niego. Lider projektu, UJ, wprowadzał do swojej oferty akademickiej nowy kurs "Dylematy wielokulturowości i pluralizmu w regionie Morza Śródziemnego", natomiast poszczególni partnerzy konsorcjum wprowadzili wybrane jego elementy do swojej oferty edukacyjnej. Grupą docelową bezpośrednią byli uczestnicy konsorcjum - kadra akademicka, natomiast pośrednią - studenci którzy uczeni byli zgodnie z wytycznymi tego rezultatu. Innowacyjnością dla tego rezultatu jest on sam, gdyż kurs stanowi zalążek nowatorskiego programu studiów oraz jego adaptacje, jakie poczynią partnerzy, aby dostosować jego wybrane elementy do potrzeb swoich uczelni. Przy tworzeniu tego rezultatu wykorzystana została wymiana dobrych praktyk i korzystanie z doświadczeń innych członków konsorcjum. Dzięki partnerom, którzy już w przeszłości posiadali ścisłe kontakty z nieunijnymi krajami Basenu Morza Śródziemnego i podzielili się swoimi doświadczenia, UJ-owi - jako liderowi, pomoże to uczynić program studiów realistycznym, ciekawym i dostosowanym do współczesnej rzeczywistości.
więcej o Organizacja wiodąca: Uniwersytet JagiellońskiOrganizacja wiodąca: Universidad de Sevilla
- Sylabusy - do wybranych kursów w ramach planowanej specjalności
Wdrażanie tego rezultatu było związane z przygotowaniem i opracowaniem poszczególnych kursów dla modułu studiów. Zgodnie z wytycznymi ministerstwa szkolnictwa wyższego (w Polsce i adekwatnych organów w krakach partnerstwa) i zgodnie z zaleceniami o ECTS, każdy moduł obejmuje co najmniej 210 godzin dydaktycznych, co przy podziale średnio na 15 lub 30 godzinne kursy (wykłady i warsztaty), miało dawać potrzebę opracowania ok 13-15 kursów. Planowano opracowanie pełnego programu studiów oraz sylabusów do 5-7 kursów (w Polsce) oraz po 1-3 kursy w instytucjach partnerskich. W rzeczywistości wykonano 14 sylabusów. Wybór kursów do opracowania zostanie dokonany dopiero wówczas gdy powstanie program studiów. Zaczęto już prowadzić wstępne rozmowy o jego komponentach, ale nie są jeszcze one doprecyzowane, gdyż jest to jeden z celów tego projektu. Grupy docelowe - uczestnicy konsorcjum oraz długoterminowo - inne uczelnie i akademicy, którzy zechcą skorzystać z rezultatów projektu i wdrażając nowy moduł w swoich instytucjach.